Op 1 november lanceerde de Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB) in samenwerking met ING de campagne I like referees. Met het initiatief doen de organisatoren een oproep naar spelers, trainers en supporters om hun sympathie te tonen voor scheidsrechters die gevraagd worden ambassadeurs van deze actie te zijn.
I like referees
Bedoeling van de actie is het publiek bewust te maken van de belangrijke en moeilijke taak van de scheidsrechter. Het publiek wordt gevraagd de scheidsrechters te liken op www.ilikereferees.be. Deelnemers betuigen daarmee hun dank aan scheidsrechters en kunnen tegelijk via een schiftingsvraag tickets winnen voor de komende wedstrijden van de Rode Duivels.
De actie wordt het weekend van 21 tot 23 december afgerond met de overhandiging van de I like referees-cheque bij de aftrap van een wedstrijd van de Jupiler Pro League. Op de cheque zal symbolisch het aantal verzamelde likes vermeld staan.
ING likes referees
Als sponsor van de Rode Duivels en de Belgische scheidsrechters roept ING al haar medewerkers op om het I like referees-initiatief te steunen. De massale respons op alle ING-initiatieven in het kader van haar voetbalsponsoring, bewijst dat het enthousiasme onder de medewerkers groot is! Afspraak dus op www.ilikereferees.be.
Zonder scheidsrechters, geen voetbal
Naar aanleiding van de lancering van de actie I like referees organiseerde de Koninklijke Belgische Voetbalbond op 1 november ook een seminarie en een persconferentie. Beroeps-, amateurs- en leerling-scheidsrechters kregen er onder meer informatie over mentale coaching, de fysieke voorbereiding van referees en het gebruik van een defibrillator. Daarnaast vertelde de befaamde Engelse scheidsrechter Howard Webb over zijn ervaringen als internationaal scheidsrechter en konden de aanwezigen deelnemen aan een aantal workshops.
(3624 keer bekeken)